Logo ontwerpen online? Het ontwerpen van een nieuw logo krijgt niet altijd de aandacht die het verdient. We zien veel logo’s van bedrijven die snel even tussendoor in elkaar gezet zijn. Zonder na te denken over het doel van het logo. Waar moet je op letten als je een logo laat ontwerpen?

Hieronder staan alle fouten die je kunt maken bij het ontwerpen van jouw nieuwe logo. Vermijd je deze allemaal? Dan kun je jouw logo veel beter laten ontwerpen. En ervoor zorgen dat het juist perfect past bij jouw imago. Daarnaast onderscheid jij je met een goed ontworpen logo van jouw concurrenten.

Demografische kenmerken van jouw doelgroep

Het is goed om de demografische kenmerken van jouw doelgroep voor ogen te houden als je een nieuw logo laat ontwerpen. Je moet weten wat hun leeftijd, geslacht en functietitel is. Zijn ze hoogopgeleid? Zakelijk of consumentgericht of zijn het bijvoorbeeld jongeren? En zijn er misschien culturele gevoeligheden die je in de gaten moet houden?

Kies voor onderscheid

Onderzoek de logo’s van jouw concurrenten. Dan weet je zeker dat je niet iets laat ontwerpen wat lijkt op een ander logo. Pas op voor het schenden van auteursrecht. Daarnaast kun je dankzij het onderzoek naar de logo’s van jouw concurrenten er ook voor zorgen dat jouw logo-ontwerp er beter uitziet dan dat van hen.

De antwoorden op al deze vragen vormen de basis voor jouw huisstijl – of die nu modern, technisch, leuk en speels is, of professioneel en conservatief, of iets anders. Deze stijl bepaalt de lettertypen en kleuren die je voor het logo kiest.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *